bomber i baren

för alla som inte vet, ja alla som inte bor här i norge så jobbar jag på en av oslos största pubar i tre våningar efter huvudgatan. hit kommer alla, verkligen alla typer av norrmänn och turister. joli kan intyga om vilka personligheter som gästar scotsman, exempelvis ninjamannen haha. sedan har vi våra trygga pils-stammisar som hänger i pub1 varje dag som jimmy, jörgen och mario känner väl sedan år tillbaka. galna historier berättas flitigt om vartannat vad som skett under åren. nu efter mina ryddrundor kan jag själv berätta om två händelser jag aldrig kommer glömma. jag bjuder på smakprovet från helgen som var.

* i fredags dök en blond, vitklädd, ganska sminkad fyrtioårig kvinna upp. hon såg ändå rätt snygg ut för att vara så gammal bakom den höga bardisken. men jag såg inte allt. hon och jimmy-bartender snackade gamla minnen och fjantade sig tillsammans brevid disken och mig. men jimmy har en tendens till att driva med folk inklusive mig, så han vrängde lite på historien och minnet av händelsen som de snackade om. det slutade med att hon skulle ge igen. så hon hoppade upp från golvet, hängde sig över disken och flachade ena bröstet.
       nu såg jag allt. hon var inte vilken vanlig kvinna som helst utan hon hade värdens sillipattar. jag trodde inte mina ögon, det var fotbollssize. det här var chock nummer ett haha. jag och jimmy skrattade gott och hon lika mycket med. hon fortsatte sedan flamsa, dricka vidare och hänga i baren.
       efter någon timme och några dinkar senare så ser jag henne stå vid scenen framför dansgolvet, på en liten trapp där bandet spelar. jimmy stannar upp mig i glasplockandet och säger titta, nu ska X flacha puppena. nu kom chock nummer två. på scenen gungade hon med lite till musiken och vips i takt med refrängen så åkte den lilla toppen upp. två bomber flachades inför alla på dansgolvet och hela scotten. jag dog innombords haha

annars bjöd helgen på gratis pizza av pizzabagaren, "gissa landet vars från vars vakterna kommer" och massa kul trams fast det var mycket att göra. på söndagen efter jag, linn anna och linnea promenerat till grunerlokka och ätit ute i solen så stupade jag däremot i sängen. i fyra timmar var jag så gott som stendöd sa mina sambos som hunnit med en hel del hemma medan jag var i min drömvärld.
igår blev det pizzabjudning på morris på personalmötet och idag har jag bara slappat i soffan till paradise hotel norge. överaskades idag av isan som tittade förbi på jobbet (: det var trevligt. allt för länge sedan vi sågs. imorrn ska jag hänga med annasjö och på torsdag, själavaste valborg så blir det ingen fylla. ersätter traditionen med att underhålla fok på fylla på scotten. lika så spenderar ja fredag och lördag där med. på återseende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0