farmors köttbullar

Vaknade tidigt upp tisdagen den 27/1 för frukost. jag säger det igen, efterlängtade svenska mat. efter mätt mage rullade pasaten med familjen jansson in till stan. på plats äventyrade jag källaren och rotade igenom alla mina kartonger. ett antal oplanerade kläder att ta tillbaka till oslo åkte upp medan de jag lessnat på packades ner. vid elva då syster sovit klart gick vi till farmor för en efterlängtad lunch! med en proppmätt mage som vanligt vid besök på domarevägen och 500 kr i julklappspeng rikare så gick jag in till stan för att få en träff med kicki. svängde också emellan förbi mekka och hälsade på några gamla godingar. efter ännu mera fika i magen hos kicki och uppdateringar om umeå så bytte jag sällskap till kära eleonor och till hennes lya. i soffan fick jag mera uppdateringar och en pratstund som jag önskat varat längre. bästa eleonor! mamma hämtade mig sedan för familje-filmkväll. mumien tre såg innan ännu en natt framför brasan avslutades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0