hemrese ångest

på söndagen den 1/2 vaknade vi tjejer upp lyckligt ovetande igen över att det var städat :) alla popcorn som trivdes på mattan, lappar, burkar, mat och glas var borta. ska killarna satsa på städyrken istället haha? men själva storstädningen var ändå kvar innan vi skulle kunna ta oss hem. egentligen tänkte vi ta oss hem med halv fyra bussen men vi bestämmde oss för att tillsamans göra ett ryck och bli klar till tolv. med killarnas hjälp städades stugan ut, grejerna packades ihop och stugan återfick sin glans. boysen hjälpte oss sedan ner med de tunga grejerna med bilen till bussen medan vi promenderade ner. tusen tack :)
      innan bussen gick han jag säga hejdå till grabbarna som jag inte förväntat mig att träffa under min semester hemma. kul att se er igen! på bussresan mot umeå igen eftersnackade vi helgen och kollade vi igenom alla bilder från resan. haha vilka moments som sparats på bild alltså :D studentskin vecka fem nollnio forever! resan i sig gick segt, som alla hemresor oftast gör men vi alla var trotts slitna och trötta mer än nöjda över helgen. om jag inte är och säsongsjobbar i ett fjäll nästa år så blir det hemavan vecka fem igen. eller kommer typ seriöst ta ledigt då för att få åka dit igen och umgås med mina bästa vänner. 
     åter i umeå på busstationen fick jag lite små ångest att man ska lämna staden och dessa fina vänner jag träffat under veckan igen. på slutstationen hagmarksvägen sade jag slutligen hejdå till ida och hana i bilen. blev en lång kram till de båda som ska räcka kanske fem månader till fram tills nästa gång. sorligt men sant :( 
      sista söndags timmarna i umeå spenderade jag med kära familjen hemma på haga. vi åt pizza, planerade att de ska komma och hälsa på mig snart och myste lite i soffan. där fick jag en liten ångest attack med tårar över att jag skulle tillbaka till oslo och lämna allt bra hemma. men de fick mig tillbaka på banan och se ljuset i tunneln. avskedet då mam och pap tog bilen ut till täfteå gick bra. blev en lång kram och hopp om att de kommer till oslo snart. packade ihop mina grejer till sen midnattstimme innan jag somnade.
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0