mot sveriges bästa feelgood plats

tjugofem över sex på morgonen satt jag och tre saknade, förväntansfulla tjejer i bussen på väg mot årets studentski. dax för destiation hemavan som inte började vilket datum som helst utan den 29/1 på hanas tjugoårsdag :) äntligen var jag maja, ida och hana på väg! på bussen fick ingen mycket sömn. efter fem månaders uppehåll av umgänge så hade vi en del att prata om. bussresan gick därför ovanligt snabbt med bland annat mål med helgen och drink smeknamn som vi kom på till alla som skulle beställas i baren. jag erica missy jansson utsågs till casual but wild ;) framme i hemavan efter jag och hana äntligen fått nyckel i handen och hittat rätt till hemavan service så konkade vi upp med vår packning. inte det lättaste laget, väskan kändes blytung upp mot oscars väg 11.
      väl inne i stugan pustade vi nöjda ut. jättefin stuga med bastu och alla förnödigheter. dock bara en spegel som fanns inne på toan. allt för oanpassat för tjejer haha ;) vi packade in oss i rummen och gick sedan iväg på ica för inhandling av äkta fjällenmat. bullens, godis och havregrynsgröt är ett måste till fjälls. fyra hungriga, lite småtrötta själar avnjöt sedan idas pasta carbonara, mums!
     efter det kände både jag och ida för att bli lite extra fina inför helgen. hana satt saxen i båda våra hår och två nöjda tjejer smilade sedan när vi entrade spegelbilden på toan. stort tack (: på det ville vi alla frächa upp oss lite mera. vi bastade sen och jag vågade testa på snödrivorna utanför. kanske för jag är halvt finne som mamma påstår haha. kvällen slutade sedan med att vi firade hana med kladdkaka och bullar samt lite presentöpping. plump på det och vi alla kände att sängen lockade. trötta, nöjda och förväntansfulla på fredagen somnade vi bums. bättre och mer rofylld sömn än till fjälls finner man inte. 

Kommentarer
Postat av: maja

erica, jag saknade dig på rex i helgen! och det var oscars väg 11, inte 13 :)

2009-02-09 @ 08:56:03
Postat av: Anonym

FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-02-10 @ 12:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0