rejäl rewind

måndag 26/1 anlände jag till hemljva-nya hem. en glad syster och efterlängtad fader stod på umeå busstation och välkommnade mig. sedan bar det av mot hagmarksvägen 28. som strogatan fast i mindre format, mycket mysig lägenhet trots det knallblåaköksluckorna (: ser fram emot att flytta hem sen. dagen spenderade jag sedan med en saknad lindis som olovligt köpte stark och god dryck. hann med ett snabbt möte med hemavan brudarna och sedan rullade bilen av mot täfteå.
      Väl där möttes jag upp av en lång varm kram av mammsen och väldoftande mat. äntligen svenskt på bordet. pappa visade sedan stolt upp "verkholmen guesthouse projektet" för mig. träpanelen i min stugan har förvandlats till en vit skärgårdsdröm. där ska det verkligen njutas i sommar! tack m&p. kära släkten anlände sen glada att se mig och vi åt middag. innan hade jag verkligen förätit mig på mammas rotsaksfrukter i ugnen men kan lova att de smakade som aldrig förr. efter en kväll med mycket skratt, norgehistorier och mammas nya favorit film mamma mia så somnade jag gott in på min favoritplats. pappa vet att det är madrassen framför öppna spisen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0