jag kännde mig nog för svensk

sammanfattning av en mycket kul helg som innehöll det som behöves... i fredags hade jag och speciellt tesso taggat att dra ut och dansa. men ja det blir aldrig som man tänkt sig? ibland blir man tvär sugen på annat :P en vinare satt mer är bra i mig under kvällen som inte slutade på ett uteställe för mig. destination grönland stan och sen hamnade jag visst hemma istället haha. ett antal hjärnceller mindre och några minnesluckor från kvällen blev det som jag fick berättade för mig dagen efter. men det bjuder jag på. kvällen var i vartfal lyckad :) dagen därpå känndes det bättre i huvudet efter en kaffe och promenad ner till stan, det behövdes.
      på det blev det sedan några timmars jobb på morris. därefter tog jag trikken till grönland för att hämta upp halva livet som blev lämnad kvar hos tjejerna. min väska alltså! åkte efter lite eftersnack hem, tog en powernap, en lång dusch och taggade sedan lördagskvällens festlighet.

     färdigklädd  och taggad begav jag mig i god tid mot lina för jag trodde jag skulle gå vilse haha. men jag upptäckte snabbt att jag inte har så dåligt lokalsinne och att majorstuen bara låg tio minuterns promenix från mig. så ringde därför isan och eftersnackade gårdagen. Det är hon bra på (: stackaren som var sjuk och ensam hemma.
     Halv åtta entrade jag linas place och kände mig något utstickande. de var väl sju tjejer kanske och alla svartklädda. Jag övervägde att ha en svart kofta hemma men är ofta svartkädd så valde istället den knallblåa haha. Så snesteg av mig där. efter de ätit och vi druckit några glas vin så tog jag och lina trikken till grünerlokka och våra jobbar kompisar ida och cecile som hade förspill. Där dök "jag är känner mig inte som er" känslan nummer två upp. Både jag lina kände oss riktigt svenska = är det fest, är man klädd för fest ;) det var riktigt trevligt där, inget snack om saken men inte som jag och lina förväntat oss haha. Vi svenskar vet kanske bättre hur man festar!? ;)
      vinet tog snabbt slut och klockan slog utgångstid så vi tjejer tog oss till club moloch och opopulär som låg i en gammal garagebyggnad. efter vi prickats av på gästlistan från facebook så paxade vi en stor säng brevid dansgolvet och köpte oss en tuborg. blev tyvär för linas skull lite för mkt hoppande i sängen eftersom hennes vin som dracks ur en nallepuh plast mugg skvätte ut över hennes face.
      lokalen var coolt pyntad och egentligen bra men för tredje gången på kvällen erkänner jag att jag inte kännde mig riktigt hemma här heller haha. jag och lina var eniga så vi lämnade våra mates och det norska folket och klackade ner mot stan. väl framme visste vi inte vad vi skulle göra så två frusna själar tog en varm taxi hem till lina igen. nöjda över kvällen ändå :) Vi njöt av lite pasta och drömmde om killar innan jag pallrade mig hem för att sova. 
      Men väl hemma möttes jag av en än lite lullig haukon som föreslog nachspill = eftterfest så jag hakade på. fram till halv sju på morgonen drack vi öl och wiskey, spelade skön musik och lärde känna varandra bättre. Innan båda under varsitt täcke höll på somna på varsin kant av soffan så sa vi god natt kompis och avslutade kvällen.
     helgen bjöd på det som behövdes för mig. en härlig full fredag med umetjejerna och en udda men kul lördag med go lina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0