vardags-lycka

Mitt välkommnade på jobbet idag var det bästa någonsin. lina kom springande leende mot mig direkt och ba det fins en överasking åt dig inne på personalrummet. där på skrivbordet stod den sötaste, flickigaste lilla presentpåsen jag någonsin sett innehållade risekrem och jordgubbsås att ha på från sötaste go mette. damen på 62 år som alltid är lika tuff och fint klädd i olika matchade färger var dag. tror hon är min gammel idol. som henne ska jag också bli som tant :D 
      bakgruden till detta var nog att jag överraskade henne med en burk gulachsoppa i julklapp. hon har ofta kommit in på personalrummet då jag lunchat just varmakoppen gulach och påpekat hur gott det luktar. så tänkte äkta vara måste hon få smaka på. den uppskattade hon verkligen måste jag säga. hon hade berättat för alla sina vänninor hur gått det var och kallar mig efter det  för "din lilla gulach" ;) kul smeknamn!? hon gjorde min dag samt den perfekta starten på dagen. dock glömmde jag hela påsen och innehållet i kylskåpet på jobbet mindre bra avslut haha.
      just nu ser jag starkt fram emot helgen, fredag och fest redan imorgon! synd att mina homies just denna helg ska jobba, resa bort och vara nyktra som de inte varit på några månader haha, oddsen! det blir tjejerna på grönland istället blandat med lite annat kul folk som vi bjuditi in imorgon. på lördag blir det middag med lina och sedan förfest med cecile och ida från jobbet. på det väntas en hemlig fest på en fabrik på grünerlökka med gästlista. blir spännande :)


Kommentarer
Postat av: caci

du verkar leva livet! blir bara bättre dessto längre amn stannar som vi sa! ska bli superkul att bli uppdaterad om festerna och annat skvaller!! puss miss u too!

2009-01-16 @ 19:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0