06.06.09 Svenskt

igår blev det en svensk riktigt rolig dag på många sätt, som det ska på självaste nationaldagen. iklädd gula och blåa kläder på jobbet började dagen med kramar och gratulationer från mina jobbarkompisar i massor. här är nationaldagen aningen större än hemma haha ;) 
         stressade på under dagen på jobbet och direkt efter stängning promenerade jag iväg till grunerlokka och till elins födelsedagsfirande. äntligen en till tjugoåring, nästan alla fyllda nu. bytte om till partykläderna och vi gick sedan ut för att äta. vi hamnade på en riktigt flott och fin restaurang. det höga priset på mangokyllingen var värd varenda krona. är det 6juni så ska man ligga på topp, kosta vad det kosta vill. det är ju festligt. även om vi skämdes lite under kvällen för vi förlorade kvalmatchen i fotboll mot danmark, aja.
        mätta och belåtna gick vi sedan tillbaka till dem. fram med den absolut svenska mango vodkan och med ölspelet var vi sedan alla igång. efter ett tag kom elins tårta fram och vi göttade oss i massor av fika. det blev några fler förfestlekar som relaterade i fylla och gav skratt i massor. klockan slog sedan snabbt utgång och vi spatserade till centrum. vart fortsatte vi fira denna dag då? jo på yatzi såklart, svenskarnas paradis haha. perfekt denna kväll. träffade både nya och bekanta ansikten, dansade i massor och flamsade på. en riktigt kul kväll som slutade med sista timmen på scotten. 
         stället är som en drog. man kommer eller vill aldrig därifrån. hängde i coctailbaren till långt efter stängning och klunkade i mig säkert två liter vatten i hopp om att min röst skulle komma tillbaka. som jag inte märkt först då jag kom dit att jag tappat helt haha. det är verkligen skillnad att komma dit ikädd festkläder än jobbkläder kan jag lova. å vad jag fick känna mig snyggt tilltalad ;) kramigt med alla och hejdå så promenerade jag sen nöjd hem. bilder kommer senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0