oslo tur och retur

äntligen har jag fått en ledig dag, som faktiskt kom som på beställning. jag fick ledigt av ren tur av chefen, annars hade jag för första gången tänkt sjukanmäla mig. känner mig helt utarbetad i kroppen, ont överallt. nästan varenda kroppsdel, insida och ut. jag har tänkt efter och tror jag jobbat för mycket på senaste tiden och sovit allt för lite. fast det det blir fortsatt mer hela maj ut. sen ska jag tänka lite mer på mig själv och mitt välbefinnande :) 
       sedan sist så har familjen jansson varit på besök. på torsdagkväll anlände de med bilen till hotell sofies gate haha. med hade de sig en ny dator till mig. tusen tack ni bästa! det jag också uppskattade som de hade med sig var svensk frukost som vi njöt av tillsammans, säkert mest jag haha.
        hela helgen fick jag efterlängtat ta hand om dem och visa oslos alla fina och i mina ögon omtyckta stoltheter. jag bjöd dem på mat på favoriten tullins cafe, visade dem holmenkollens fd backe och fina utsikt, tog oss en öl på akerbrygge och drömde om båtarna vid kajen, vi åt bagels and jucie, fotograferade de nakna statyerna i vigelandsparken, kollade in operan, shoppade efter karl johans gate och så göttade vi oss och myste hemma framför tven.
       på lördagkvällen lämnade en taggad erica familjen för linas fest som jag halvers medverkade i haha. blev lite för mycket moserande vin för mig så jag stannade hemma hos lina. ska det alltid bli så här när man är ledig och verkligen vill ut? tror det inte riktigt var meningen. tur lina bara tyckte jag var söt och inte dryg. söndagmorgonen kom sedan väldigt fort och de åkte hem igen. som tur var gick dagarna till johannas ankomst fort, weho :D


Kommentarer
Postat av: caci

åh! jag saknar dig ocskå! hoppas jag inte lät allt för borta! haha :D

när kommer du hem? jag är hemma till mitten på juni tror jag senast slutet på juni!

vad kul att du lagt upp bilder från åre, fina!

lots of umealove!

2009-05-24 @ 14:53:55
URL: http://socaci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0