tillbaka på banan

jag har inte riktigt kännt mig som mig själv de senaste dagarna. lite flyttahem, stannakvar ångest hit och dit men idag känns det bra efter min långa funderingspromenad igår :) jag fullföljer nog planen. 
       sedan sist var johanna på besök och firade sjuttonde maj här. underbart att få spendera den dagen med henne, a lots of fun. mötte upp hon isan och sara på förmiddagen för att kolla in barntågen, vinka till kungafamiljen, fika och slappa i slottsparken. som vi gjorde. senare stötte vi på elin & co och fortsatte vårt parkhäng med suchimiddag, kalasgott. vi vinkade adjö till grönlandstjejerna vid sju efter vi retats med dem som jobbade på scotten under dagen och bestämde att vi kanske skulle möta upp några av dem sen.
        en snabbis till helsfyr för att plocka upp jolis resväska sen så landade vi på bislet. vi gjorde oss ordning och gick ner i parken. där hade vi mindre tur med dagen haha ingen vi tänkte möta upp fick vi tag i eller var längre fest sugen så själva satte vi oss på en parkbänk och kalasade på lite mer än bara vindruvor ;) stötte på alla möjliga märkliga människor där medan vi spelade in videos, skrattade och chillade. efter elva blev det kallt så vi började gå hem mot mig men på vägen halkade vi in på ett bananskal i ett killgäng och hängde med dem för att gå ut. dock hamnade vi inte på något uteställe utan ute ute haha. efter nån timme eller två avslutades kvällen med en god kyllingkebab från bisletkebab. oslos populäraste nattdilikatess :D 
      sista kvällen med johanna här spenderades vi i soffan hemma med fika och is och sara som gäster. bara myspys. följde sedan joli ner till tåget för ett adjö och på återseende om en månad på tisdagen. känns bra att det inte är så länge till nästa gång. midsommarafton, umeå here i come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0